人気ブログランキング | 話題のタグを見る

my gallery-2

狂言. Kyoden Comedy

公演のパンフレットから
狂言.  Kyoden Comedy_f0268294_22264864.jpeg


狂言.  Kyoden Comedy_f0268294_22273137.jpeg

「笑い」には種類や質があると思う。刹那の表層的な笑いも必要だけれど、人に合わせて笑わねばならない無理な状況が多すぎて辛いこともある。

過日、野村万作・野村萬斎両氏の舞台を観る折があって、すがすがしい笑いを経験した。名優たちの朗々たる声音の中に笑いの「妙」があって救われた。

それにしても、萬斎さん、ドキッとするほど魅力的でした!

Laughter has kinds and qualities in my opinion, ranging from momental one to superficial one just to show your friendliness in the situation.

I happened to see the Kyoden Comedy stage of Mansaku Nomura and Mansai Nomura, who are father and son. Kyogen is one of our classic stage arts. Its essence is laughter. Even if you do not understand Japanese, you will be drawn into a good laugh and it will come back in you whenever you recall the stage.






by magnifika-2 | 2017-12-04 22:53 | 美術 Art | Comments(0)
名前
URL
削除用パスワード

※このブログはコメント承認制を適用しています。ブログの持ち主が承認するまでコメントは表示されません。